Persbericht “AM nieuwe hoofdsponsor en partner Open Monumentendag Utrecht”

Utrecht, 3 september 2015

AM nieuwe hoofdsponsor en partner Open Monumentendag Utrecht

Gebieds- en vastgoedontwikkelaar AM verbindt zich de komende drie jaar als hoofdsponsor en partner aan de Open Monumentendag Utrecht. Op vrijdag 11 september a.s., de officiële openingsavond van de Open Monumentendag Utrecht, wordt de overeenkomst tussen AM en Open Monumentendag Utrecht getekend. AM is sinds 2009 als sponsor betrokken bij de Open Monumentendag Utrecht.

“Dagelijks genieten we van gebouwen en plekken in steden als Utrecht. En staan we erbij stil hoe mooi iets gemaakt is. Gebouwen en plekken die een verhaal in zich dragen voor de bewoners en gebruikers, toen en nu. Daarom zijn wij graag hoofdsponsor en partner van de Open Monumentendag Utrecht, zodat we samen met steeds groeiend bewustzijn voor kwaliteit, en met liefde voor het ‘maken’, het ambacht, aan onze steden werken”, aldus Alfred Bolks, directeur AM.

Voorzitter Open Monumentendag Utrecht, Harm Janssen: “Wij zijn blij dat we met AM een nieuwe hoofdsponsor hebben. Dat vormt een goede basis om ook in de komende jaren de Open Monumentendag met succes te kunnen organiseren”.

Inspirerende voorbeelden

De gebouwen waarin oud en nieuw samengaan leveren waarde op voor de lange termijn. AM kijkt terug op bijvoorbeeld Hooch Boulandt, tussen Catharijnesingel

en spoor, waar het AZU-terrein werd herontwikkeld en de monumentale panden veelal behouden bleven en een nieuwe functie kregen. Een ander goed voorbeeld in Utrecht zijn de woningen die gerealiseerd zijn in de voormalige school aan de Grave van Solmsstraat. De combinatie van oud en nieuw is voor AM ook op plekken buiten Utrecht een belangrijke trekker, wat leidt tot mooie en bijzondere gebieden en gebouwen. Dat is terug te zien in projecten zoals het voormalig Groot Ziekengasthuis in ’s-Hertogenbosch dat wordt getransformeerd naar het Gasthuiskwartier, het voormalige GAK gebouw dat De Studio in Amsterdam werd, de Drie Hoefijzers in Breda, de Posterij in Zeist en Het Klooster in Wijk bij Duurstede.

Over AM

Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Met ons business Model ‘I AM YOU’ werken wij samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. Duurzaamheid is daarbij een integraal onderdeel van onze projecten. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties en consumenten ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren.

AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep en gevestigd in Utrecht Papendorp, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven.